صومعه ناوادویچی در مسکو
نوشته شده توسط : نیکی

صومعه ناوادویچی از معروف ترین جاذبه های مسکو و زیباترین صومعه های روسیه به شمار می آید . این صومعه تاریخی در نیمه اول قرن شانزدهم در سال ۱۵۳۴ میلادی به دستور پرنس واسیلی ساخته شده است . در واقع این مجموعه به مناسبت باز پس گیری شهر اسمولنسک از تصرف نیروهای لهستان و لیتوانی و پیروزی بر آن ها بنا شده است . این جنگ و پیروزی در سال ۱۵۱۴ میلادی اتفاق افتاده است . ناوادویچی برخلاف دیگر صومعه های مسکو از قرن هفدهم تا کنون دست نخورده باقی مانده است . کلیسای ناوادویچی روسیه در قسمت جنوب غربی شهر تاریخی مسکو واقع شده و دارای ۱۶ گنبد زیبا و دیدنی می باشد .

زیباترین و معروف ترین کلیساهای مسکو

صومعه Novodevichy مسکو توسط دیوارها محصور شده و توسط پارک احاطه شده است . در گذشته این صومعه محلی محبوب برای خانم های اشراف زاده بود تا آخرین سال های عمر خود در آن سپری کنند . همچنین این مکان به عنوان یک زندان برای اشراف زادگان شورشی مورد استفاده قرار می گرفت .

صومعه Novodevichy مسکو

آرامستان ناوادویچی مسکو

قبرستان ناوادویچی Novodevichy Cemetery از معروف ترین آرامستان های مسکو به شمار می آید . این آرامستان تاریخی از ابتدای قرن بیستم مدفن بسیاری از افراد معروف و سرشناس روسی بوده است . از جمله این افراد می توان به گوگول (طنزپرداز) ، چخوف (نویسنده سرشناس) ، برتلس (دانشمند ایران‌شناس روس) ، سرگئی آیزنشتاین (کارگردان) ، ماکارنکو (روانشناس) ، توپولف (مهندس طراح هواپیما) ، بلیایف (فضانورد) ، تیتف (فضانورد) ، نیکیتا خروشچف (رییس جمهور سابق شوروی) ، بوریس یلتسین (اولین رییس‌جمهور روسیه فدرال) ، زویا (دختر پارتیزان قهرمان روسیه در جنگ جهانی دوم) ، همسر و پسر استالین ، همسر گورباچف و بسیاری از هنرپیشه ها ، دانشمندان ، نویسندگان و سیاستمداران اشاره نمود .

آرامستان ناوادویچی مسکو

آرامستان ناوادویچی روسیه را می توان به عنوان یکی از موزه های مسکو تلقی نمود . چرا که در این قبرستان بر سر مزار هر یک از مشاهیر تندیس یا نمادی نسب شده که نشانگر شخصیت اجتماعی اوست . نیکلاى آندریف ایوان شادر ، وراموخین ، سرگئى مرکویروف ، زینوى واسیلینسکى و ... از جمله این مشاهیر و هنرمندان برجسته هستند . از میان ۷ هزار مزار موجود در آرامستان ناوادویچی ۲۳۰ نفر از آن ها مفتخر به دریافت لقب قهرمان اتحاد شوروی شده اند . لازم به ذکر است که برخی از افراد برجسته ای که در این آرامستان به خاک سپرده شده اند به دیگر ملیت ها تعلق دارند مانند : ناظم حکمت (شاعر ترک) و ابولقاسم لاهوتی کرمانشاهی (شاعر و فعال سیاسی ایران دوره مشروطه) .

Novodevichy Cemetery

Novodevichy Convent Moscow

جاذبه های گردشگری مسکو

جاذبه های روسیه




:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری روسیه , جاذبه های گردشگری مسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: